REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEZ WARMIŃSKIE CENTRUM PSYCHOTERAPII

  • 1. Postanowienia wstępne  

Niniejszy regulamin określa warunki i zasady uczestnictwa w konsultacjach  psychologicznych, terapiach indywidualnych, grupowych, warsztatach grupowych  organizowanych przez Warmińskie Centrum Psychoterapii ul. Prosta 30, 10-029  Olsztyn.

  • 2. Definicje  
  1. Warmińskie Centrum Psychoterapii, ul. Prosta 38, 10-029 Olsztyn, NIP  9661664701, REGON 380575950
  2. Usługi – organizowane odpłatnie przez Warmińskie Centrum Psychoterapii  konsultacje psychologiczne, terapie indywidualne, warsztaty grupowe,  odbywające się w siedzibie Warmińskiego Centrum Psychoterapii lub w formie  konsultacji online.
  3. Formularz Zgłoszeniowy – formularz zgłoszeniowy, kalendarz dostępności dla  Usług zamieszczony na stronie Warmińskie Centrum Psychoterapii.
  4. Konsument – osoba fizyczna zawierająca z Organizatorem umowę o  świadczenie Usług, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej  działalnością gospodarczą lub zawodową. Pojęcie Konsumenta obejmuje również osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby  charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu  wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  5. Oferta – oferta Usług świadczonych przez Warmińskie Centrum Psychoterapii.
  6. Opłata – wartość brutto uwzględniającą podatek od towarów i usług wyrażoną w złotych polskich, którą Klient jest zobowiązany zapłacić za skorzystanie z Usługi.
  7. Konsultacje on-line – porady medyczne udzielane przez personel Organizatora  za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, w  szczególności poprzez bezpieczny email, poradę telefoniczną, lub poprzez  połączenie wideo.
  8. Regulamin – niniejszy regulamin.
  9. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia  27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z  przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich  danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  10. Uczestnik – osoba fizyczna, która wyraziła wolę skorzystania z Usługi zgodnie  z § 3 ust.2 Regulaminu
  11. Strona Internetowa – strona internetowa Organizatora, tj. www.wcp.com.pl
  12. Strony – oznacza Organizatora i Uczestnika.
  13. Umowa o świadczenie usług – umowa o świadczenie usług zawarta między  Organizatorem a Uczestnikiem, której przedmiotem jest świadczenie Usługi przez  Organizatora na rzecz Uczestnika.
  14. Umowa zawarta na odległość – Umowa o świadczenie usług zawarta z  Uczestnikiem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Strony Internetowej), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z  wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania  się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  15. Zgłoszenie – oświadczenie woli Uczestnika składane za pomocą Formularza Zgłoszeniowego za pośrednictwem Strony Internetowej, mailowo lub przez kontakt telefoniczny i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy o świadczenie usługi.
  • 3. Zasady uczestnictwa i opłaty za Usługi  

 

  1. Informacja o dostępnych Usługach przekazywana jest potencjalnym  Uczestnikom w formie:
  2. a) informacji zamieszczonej na Stronie Internetowej, zawierającej opis danej Usługi wraz z datą, miejscem, sposobem jej realizacji oraz Opłatą.
  3. b) działań promocyjno-sprzedażowych przekazywanych drogą mailową oraz za pośrednictwem mediów społecznościowych.
  4. Skorzystania z Usługi jest możliwe po dokonaniu Zgłoszenia na jeden z  podanych poniżej sposób:
  5. a) wypełnienie i przesłanie Formularza Zgłoszeniowego dla danej Usługi do Organizatora, akceptację postanowień Regulaminu i dokonanie Opłaty.
  6. b) przesłanie maila na adres: kontakt@wcp.com.pl zawierającego nazwę Usługi,  wybrany termin Usługi, nazwę Uczestnika oraz oświadczenie o akceptacji  postanowień Regulaminu i dokonanie Opłaty;
  7. c) kontakt telefoniczny pod numerem: 576-081-786, podając nazwę Usługi,  wybrany termin Usługi, nazwę Uczestnika, adres mailowy oraz oświadczenie o  akceptacji postanowień Regulaminu i dokonanie Opłaty.
  8. Organizator na co najmniej 24 godziny przed datą Usługi wysyła pocztą elektroniczną lub w wiadomości tekstowej na podany numer telefonu do Uczestnika potwierdzenie wraz z informacjami o Usłudze, tj. tryb, termin,  miejsce odbycia się Usługi.
  9. Uruchomienie danej Usługi w terminie określonym w ofercie uzależnione jest od  liczby Zgłoszeń. Organizator zastrzega sobie możliwość odwołania Usługi lub  zmiany jej terminu w przypadku niewystarczającej liczby Uczestników lub  wystąpienia innych istotnych okoliczności, o czym poinformuje Uczestników.
  10. Usługi w formie Konsultacji online odbywają się poprzez platformę internetową wskazaną przez Organizatora. Uczestnik, który zgłosił chęć udziału w Usłudze,  zgodnie z §3 ust. 2 oraz wniósł Opłatę, otrzymuje link do wydarzenia najpóźniej w  dniu poprzedzającym termin odbycia się Usługi na podany przez Uczestnika adres  e-mail.
  11. W trakcie korzystania z Usługi, Uczestnicy zobowiązani są do zachowywania się w sposób szanujący inne osoby, w tym do powstrzymania się od przekazywania  informacji o charakterze bezprawnym lub obraźliwym.
  12. W przypadku powtarzających się agresywnych bądź niestosownych zachowań Uczestnika w trakcie uczestnictwa w Usłudze, osoba prowadząca ma prawo, po uprzednim zwróceniu uwagi, pozbawić Uczestnika dostępu do Usługi w trakcie jej trwania.
  13. Uczestnictwo w Usłudze może mieć tylko formę osobistą, tzn. w przypadku  Usługi odbywającej się w formie Konsultacji on-line nie można nagrywać Usługi w jakiejkolwiek formie i zakresie, ani też umożliwiać obecność osobom, które nie  wniosły opłaty za Usługę i nie zgłosiły chęci udziału w Usłudze, zgodnie z §3 ust. 2.
  • 4. Warunki płatności  

 

  1. Wysokość Opłat za daną Usługę podawana jest na Stronie Internetowej, przy  opisie każdej Usługi.
  2. Opłata za udział w Usłudze nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z  Usługą, w szczególności kosztów dojazdu, noclegu, parkingu, wyżywienia, itp.
  3. Opłatę wnosi się przelewem bankowym na rachunek bankowy Organizatora  podany w na Stronie Internetowej, najpóźniej w ciągu 48 dni od daty, w której  Usługa ma zostać wykonana, w przeciwnym razie brak opłaty jest uznany jako  rezygnacja z wizyty, wybranym sposobem, zgodnie z §3 ust. 2. Opłata za Usługę uiszczana jest jednorazowo w pełnej kwocie.
  4. Tytuł przelewu powinien zawierać nazwę, termin Usługi, nazwę Uczestnika oraz dane psychologa/ terapeuty prowadzącego. Faktury przekazywane będą Uczestnikom drogą mailową.
  5. Za dzień wpłaty przyjmuje się datę zaksięgowania na rachunku Organizatora.
  6. Brak wniesienia wymaganych Opłat w terminie upoważnia Organizatora do  odmowy uczestnictwa w Usłudze, o czym poinformuje uprzednio Uczestnika.
  • 5. Odwołanie lub zmiana terminu Usługi  

 

  1. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu odbycia się Usługi lub do odwołania Usługi w terminie 24 h przed planowaną datą odbycia się Usługi.
  2. W przypadku odwołania Usługi, Organizator informuje o tym fakcie Uczestnika  poprzez przesłanie informacji na adres mailowy podany przez Uczestnika, bądź kontakt telefoniczny na podany przez Uczestnika numer kontaktowy.
  3. W przypadku odwołania Usługi przez Organizatora, gdy zaproponowany termin  wizyty nie będzie odpowiadał Uczestnikowi, Uczestnik otrzymuje zwrot wniesionej Opłaty na  jego rachunek bankowy.

 

  • 6. Reklamacje 

 

  1. Uczestnikowi przysługuje prawo reklamacji Usługi. Reklamacja powinna być złożona w terminie 14 dni od dnia zakończenia Usługi.
  2. Reklamacje zgłaszane po terminie określonym w ust. 1 powyżej nie będą rozpatrywane.
  3. Zgłoszenie reklamacji wraz z dokładnym opisem i podaniem imienia i nazwiska,  adresu e-mail można dokonać poprzez wysłanie pisma na adres: Warmińskie Centrum  Psychoterapii, ul. Prosta 38, 10-029 Olsztyn, bądź na adres e-mail:  kontakt@wcp.com.pl
  4. Organizator rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od daty wpływu reklamacji  na ww. adresy. O ich wyniku powiadomi niezwłocznie Uczestnika na podany przez  niego adres.

 

  • 7. Prawo odstąpienia od Umowy  

 

  1. Konsument może w terminie 48 godzin odstąpić od Umowy o świadczenie usług bez  podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Konsument może odstąpić od Umowy o świadczenie usług informując  Organizatora telefonicznie, bądź e-mailowo.
  3. Skutki odstąpienia od Umowy o świadczenie usług:
  4. a) w przypadku odstąpienia od Umowy o świadczenie usług umowę tę uważa się za niezawartą.
  5. b) w przypadku odstąpienia od Umowy o świadczenie usług terminie oznaczonym  w regulaminie czyli co najmniej 48 godzin przed wizytą, Organizator zwraca  Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania  Informacji od Konsumenta o odstąpieniu od Umowy o świadczenie usług,  wszystkie dokonane przez niego płatności. Zwrotu płatności Organizator dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
  6. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do  Umów, o których mowa w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, a w  szczególności od Umowy o świadczenie Usług, za które Konsument jest  zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Organizator wykonał w pełni Usługę za  wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu  świadczenia przez Organizatora utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to  do wiadomości.

 

  • 9. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

 

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta  z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz  zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach  internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji  społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,  Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi  adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
  1. http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
  2. http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
  3. http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  1. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z  pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
  2. a) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu  konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o  Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z umowy  zawartej z Organizatorem
  3. b) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Organizatorem
  4. c) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Organizatorem korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
  5. Uczestnik ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania  reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/ consumers/odr/.

 

  • 10. Dane osobowe

 

  1. Administratorem danych osobowych Uczestnika w rozumieniu RODO jest Organizator, tj. Warmińskie Centrum Psychoterapii ul. Prosta 38 10-029 Olsztyn e mail: kontakt@wcp.com.pl
  2. Dane osobowe Uczestnika podane w Formularzu Zgłoszeniowym, drogą mailowa lub telefonicznie przetwarzane są w celu realizacji świadczenia Usług, co  oznacza w szczególności:
  3. a) przetwarzanie danych osobowych Uczestnika w celu realizacji Umowy o świadczenie usług.
  4. b) marketing bezpośredni własnych produktów lub usług Organizatora, c) rozpatrywanie reklamacji i skontaktowanie się ze Uczestnikiem celem uzyskania dalszych informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji i/lub poinformowania  Uczestnika o wynikach reklamacji.
  5. Dane osobowe Uczestnika podane w Formularzu Zgłoszeniowym, mailowo lub podane telefonicznie przetwarzane są w celu realizacji Umowy o świadczenie  usług, co oznacza w szczególności:
  6. a) przetwarzanie danych osobowych Uczestnika w celu realizacji Umowy o świadczenie usług.
  7. b) rozpatrywanie reklamacji i skontaktowanie się ze Uczestnikiem celem uzyskania dalszych informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji i/lub poinformowania  Uczestnika o wynikach reklamacji.
  8. Podstawą prawną przetwarzania przez Organizatora danych osobowych Uczestnika podanych w formularzu rejestracyjnym, mailowo lub telefonicznie w  celu wskazanym w 2 – 3 powyżej jest wykonanie umowy pomiędzy Uczestnikiem a Organizatorem na realizację Usług, którą stroną jest Uczestnik (zgodnie z art. 6.  ust. 1 lit. b) RODO) oraz w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub  obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes  Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) polegający na ochronie jego praw.
  9. Podanie danych osobowych przez Uczestnika jest niezbędne do realizacji  Usług, w tym realizacji umowy o świadczenie usług. Niepodanie danych  osobowych wskazanych w Formularzu Zgłoszeniowym, mailowo lub telefonicznie  przez Uczestnika uniemożliwia założenia Zgłoszenie i realizację Umowy o  świadczenie usług.
  10. Dane osobowe Uczestnika mogą być ujawniane przez Organizatora podmiotom  z nim współpracującym (odbiorcom) na podstawie umów powierzenia  przetwarzania danych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie  ochrony danych osobowych, w szczególności podmiotom świadczącym usługi  teleinformatyczne związane z prowadzeniem hostingu Strony Internetowej  internetowy.
  11. Dane osobowe Uczestnika przetwarzane są przez okres obowiązywania umowy pomiędzy Uczestnikiem a Organizatorem na realizację Usług, a także do  wygaśnięcia wzajemnych roszczeń wynikających z tej umowy.
  12. Uczestnikowi przysługuje prawo do żądania od Organizatora dostępu do danych osobowych dotyczących Uczestnika, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  13. Uczestnikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  14. Dane osobowe Uczestnika nie są przekazywane do państwa trzeciego (poza  obszar EOG).
  15. Organizator informuje, że osoba, której dane dotyczą nie podlega zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Ponadto Organizator informuje, iż dane osobowe Uczestnika przetwarzane są wyłącznie w celu, w jakim zostały pierwotnie zebrane.
  16. Szczegółowe dane dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się pod adresem https://www.wcp.com.pl/rodo/.

 

  • 11. Wymagania techniczne

  

  1. Do korzystania ze Strony Internetowej, w tym przeglądania dostępnych Usług,  korzystania z Formularza Zgłoszeniowego oraz uczestniczenia w Usługach w  formie Konsultacji on-line konieczne jest spełnienie następujących minimalnych  wymagań technicznych:
  2. a) posiadanie urządzenia końcowego (komputer, tablet, smartfon) z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową.
  3. b) posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail),
  4. c) włączona obsługa plików cookies,
  5. d) posiadanie przeglądarki internetowej: Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Opera w najnowszej, aktualnej wersji lub inne wersje mobilne.  Wymagania techniczne strony odnoszą się do najnowszych wersji przeglądarek internetowych oraz oprogramowania. Z uwagi na stałe udoskonalanie portalu,  Strona Internetowa może nie działać prawidłowo na starszych wersjach  przeglądarek.
  6. e) posiadanie platformy internetowej/aplikacji koniecznej do uczestnictwa w Usłudze odbywającej się w formie Konsultacji on-line.
  • 12. Kontakt z Organizatorem  

 

  1. Uczestnik może porozumiewać się z Organizatorem za pomocą adresów i  numerów telefonów podanych w ust. 2 poniżej.
  2. Dane kontaktowe Organizatora
  3. a) adres Organizatora: ul. Prosta 38, 10-029 Olsztyn
  4. b) adres poczty elektronicznej e-mail Organizatora: kontakt@wcp.com.pl
  5. c) numer telefonu Organizatora: 576081786
  6. Uczestnik może porozumieć się telefonicznie z Organizatorem w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 16:00
  7. Numer rachunku bankowego Organizatora: 38109025870000000136911119

 

  • 13. Zmiany i obowiązywanie Regulaminu

 

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z  ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności –  w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego  Regulaminu. O każdej zmianie Organizator poinformuje Uczestnika z co najmniej 7  dniowym wyprzedzeniem. Ponadto Organizator zamieści informację o zmianie  Regulaminu na Stronie Internetowej www.wcp.com.pl.
  3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.12.2024r.