Wydarzenia

TUS

Trening Umiejętności Społecznych

1024 1024 admin

Witajcie, drodzy rodzice! Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy Wam opowiedzieć o naszym nowym programie Treningu Umiejętności Społecznych. To wspaniała szansa dla Waszych dzieci, by rozwijały się w obszarze kluczowych umiejętności społecznych w bezpiecznym i wspierającym środowisku. Pozwólcie, że przedstawię Wam, czym jest ten program i dlaczego jest tak ważny dla dzieci w różnym wieku.

Trening Umiejętności Społecznych to specjalnie zaprojektowany program, który koncentruje się na rozwijaniu umiejętności interpersonalnych, które są kluczowe dla budowania zdrowych relacji społecznych. Nasze zajęcia są oparte na zaawansowanych technikach psychoterapii i edukacji, które pozwalają dzieciom w praktyczny sposób opanować umiejętności komunikacyjne, radzenie sobie z emocjami, empatię, rozwiązywanie konfliktów i wiele więcej.

Dzieci, które mogą skorzystać z Treningu Umiejętności Społecznych, to przede wszystkim te, które mają trudności w nawiązywaniu relacji z rówieśnikami, wyrażaniu swoich uczuć i potrzeb, rozpoznawaniu emocji innych osób czy radzeniu sobie w sytuacjach konfliktowych. Niezależnie od wieku, każde dziecko może czerpać ogromne korzyści z naszego programu, który został dostosowany do różnych grup wiekowych.

Korzyści płynące z udziału w Treningu Umiejętności Społecznych są naprawdę ogromne. Dzieci, które uczestniczą w naszych zajęciach, zyskują pewność siebie, lepszą umiejętność porozumiewania się z innymi, zdolność rozpoznawania i radzenia sobie z emocjami oraz umiejętność tworzenia i utrzymywania zdrowych relacji. Te umiejętności są niezwykle ważne nie tylko w dzieciństwie, ale także na dalszym etapie życia, w kontekście szkoły, pracy i relacji z innymi ludźmi.

Nasze zajęcia Treningu Umiejętności Społecznych są prowadzone przez doświadczonych terapeutów, którzy tworzą przyjazne i wspierające środowisko. Zajęcia to połączenie gier terapeutycznych, ćwiczeń interakcyjnych, rozmów i kreatywnych działań, które angażują dzieci w praktyczne sytuacje, w których mogą ćwiczyć i rozwijać swoje umiejętności.

Drodzy rodzice, jeśli zauważyliście, że Wasze dzieci mają trudności w relacjach społecznych, chcielibyśmy serdecznie zaprosić Was do zapisania ich na nasz Trening Umiejętności Społecznych. Razem możemy stworzyć solidną podstawę dla przyszłego sukcesu społecznego Waszych dzieci. Skontaktujcie się z nami, aby dowiedzieć się więcej i umówić na spotkanie w celu omówienia indywidualnych potrzeb Waszego dziecka.

Dajcie swoim dzieciom szansę na rozwój, pewność siebie i umiejętność nawiązywania trwałych relacji.

Najczęstsze pytania i odpowiedzi dotyczące zajęć Treningu Umiejętności Społecznych:

  • Jakie umiejętności społeczne są głównym celem tego treningu?
    Naszym celem jest rozwijanie szerokiego spektrum umiejętności społecznych u dzieci. Obejmuje to komunikację werbalną i niewerbalną, rozpoznawanie emocji, empatię, radzenie sobie z konfliktami, umiejętność współpracy i inne.
  • Jakie są kwalifikacje i doświadczenie terapeutów prowadzących te treningi?
    Nasi terapeuci posiadają wykształcenie i doświadczenie w dziedzinie psychologii, pedagogiki lub terapii zajęciowej. Mają również doświadczenie w pracy z dziećmi w różnym wieku i z różnymi potrzebami społecznymi.
  • Jakie metody i techniki będą wykorzystane podczas treningu?
    Nasz program opiera się na różnorodnych metodach, takich jak gry terapeutyczne, scenariusze sytuacyjne, ćwiczenia interakcyjne i odgrywanie ról. Staramy się dostosować podejście do indywidualnych preferencji i zdolności każdej grupy wiekowej dzieci.
  • Jakie są planowane grupy wiekowe uczestników?
    Grupy wiekowe zależą od liczby uczestników i ich umiejętności. Staramy się tworzyć grupy, w których dzieci będą w odpowiednim wieku rozwojowym, aby umożliwić efektywną naukę i interakcje. Planujemy kilka grup wiekowych – od przedszkolaków po młodzież w szkole średniej.
  • Czy istnieje jakiś sposób na monitorowanie postępów mojego dziecka?
    Tak, śledzimy postępy uczestników poprzez regularne oceny i obserwacje w trakcie sesji. Dostarczamy również regularne wskazówki i materiały rodzicom, aby byli Państwo na bieżąco z osiągnięciami i obszarami do dalszego rozwoju.
  • Czy istnieją jakieś techniki lub ćwiczenia, które możemy praktykować w domu?
    Oczywiście! Wspieranie treningu umiejętności społecznych w domu to ważna część procesu. Dostarczymy Państwu wskazówki i ćwiczenia, które można stosować w codziennym życiu, aby wzmocnić umiejętności społeczne dziecka.
  • Jak długo trwa typowy cykl treningu i jak często odbywają się sesje?
    Czas trwania i częstotliwość zależą od indywidualnych potrzeb grupy wiekowej. Zazwyczaj sesje trwają od 50 do 90 minut i odbywają się raz w tygodniu. Całkowity czas trwania programu może wynosić kilka miesięcy, ale to również dostosowujemy do indywidualnej sytuacji.
  • Jakie są koszty uczestnictwa w treningu?
    Koszty będą zależne od długości programu, częstotliwości sesji, grupy wiekowej i innych czynników i można znaleźć je w zakładce Oferta. Chętnie dostarczymy Państwu dokładne informacje na ten temat po bliższym omówieniu indywidualnych potrzeb.
  • Czy mają Państwo jeszcze jakieś pytania?
    Chętnie odpowiemy na wszystkie wątpliwości i pomożemy znaleźć odpowiedni program dla Państwa dziecka. Zapraszamy do kontaktu telefonicznego 576 081 786
    lub e-mailowego na kontakt@wcp.com.pl
seksulog image

Seksuolog – kiedy warto się do niego udać?

990 1024 admin

Kiedy mamy kaszel, gorączkę i ból gardła – kierujemy nasze kroki do lekarza pierwszego kontaktu lub do lekarza rodzinnego
Kiedy źle staniemy i boli nas noga – kierujemy się do ortopedy
Kiedy czujemy ból ucha – kierujemy się do laryngologa 

A kiedy idziemy do seksuologa?

Do seksuologa warto udać się, gdy życie erotyczne – życie intymne nie dostarcza nam satysfakcji lub gdy stronimy od bliskości. Takie sytuacje odbijają się na naszej psychice i doprowadzić mogą  również do zniszczenia relacji z osobą nam bliską.

Obszary seksualności, z którymi najczęściej udajemy się do specjalisty:

  1. Dysfunkcje seksualne u kobiet: 
    • Zaburzenia pożądania seksualnego
    • Zaburzenia orgazmu 
    • Seksualne zespoły bólowe 
  2. Dysfunkcje seksualne u mężczyzn:
    • Zaburzenia erekcji 
    • Zaburzenia wytrysku
    • Problemy seksualne u mężczyzn w innych schorzeniach 
  3. Problemy seksualne w chorobach, w tym również chorobach psychicznych
  4. Seksualność dzieci i młodzieży (edukacja seksualna, szczególnie stawianie granic, rozpoczynanie inicjacji seksualnej, udzielanie odpowiedzi na pytania odnośnie seksualności i antykoncepcji itd.) 
  5. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną
  6. Doświadczenie przemocy seksualnej 

Seksualność człowieka to nie jest pojęcie tożsame z seksem – aktem fizycznym!

“Seksualność jest ściśle powiązana z ludzką egzystencją”
(J. Bancroft, Seksualność człowieka)

Powszechna deklaracja praw seksualnych wskazuje, ze seksualność jest integralną częścią osobowości każdej istoty ludzkiej. Pełny rozwój seksualności zależy od zaspokojeniem podstawowych ludzkich potrzeb, takich jak:

  • potrzeba kontaktu,
  • potrzebna intymności,
  • potrzeba wyrażania uczuć,
  • potrzeba przyjemności,
  • potrzeba czułości, 
  • potrzeba miłości. 

Seksualność budowana jest w toku interakcji pomiędzy osobą a strukturami społecznymi.

Pełen rozwój seksualności jest niezbędny do indywidualnego, międzyludzkiego i społecznego zdrowia. 

Zapraszamy do zapisów! 576081786